• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1
Articole

5 pasi pentru construirea celei mai eficiente echipe

5 pasi pic 2
 
Ca leader de echipa este foarte probabil sa mostenesti sau sa construiesti o echipa la un moment dat pe parcursul carierei tale. Pentru succesul tau este vital sa formezi acea echipa cu persoane care au interese si viziuni asemanatoare, carora le place sa lucreze impreuna si au o atitudine de invingatori.

Acest articol prezinta 5 pasi de parcurs pentru a conduce o echipa de succes si productiva.

1. Alege oamenii potriviti

Alege oamenii capabili sa interactioneze si sa lucreze indeaproape cu altii si in acelasi timp sa aiba capacitatea de a lucra individual si de a lua decizii importante. Daca ai mostenit o echipa deja formata ar trebui sa evaluezi atent fiecare membru pentru a detecta orice dezechilibru in structura acesteia. Expertiza fiecaruia, experienta și abilitatile ar trebui luate in considerare la fel de mult ca si abilitatile sociale, managementul oamenilor si inteligenta emotionala. Persoanele alese pentru echipa ar trebui sa fie suficient de asemanatoare in trecut sau educatie ca sa isi doreasca sa lucreze impreuna dar nu atat de asemanatoare incat sa nu aduca un plus valoare cand vine vorba de idei sau inovari.

2. Stabileste agenda echipei

Este important sa stabilesti o agenda clara inainte de a incepe orice proiect. Membrii echipei trebuie sa stie exact ceea ce se asteapta de la ei si cum este nevoie sa interactioneze cu altii pentru a isi atinge obiectivele.

Implicand cand este posibil membrii echipei in dezvoltarea agendei si lucrand cu echipa pentru planificarea activitatilor in scopul atingerii telului va creste interactiunea intre leader si echipa. Asta da de asemenea indivizilor un sentiment de proprietate si responsabilitate care in cele din urma le va creste interesul pentru proiect.

3. Gestioneaza limitele echipei

Leaderii echipelor sunt responsabili pentru monitorizarea si managerierea limitelor echipelor in vederea oferirii unui mediu necesar succesului. Unele limite sunt date de clienti, piete financiare si competitori. Monitorizand acesti factori constant poti decide de ce modificari sau imbunatatiri este nevoie la nivelul echipei pentru a se adapta schimbarilor din cererile clientilor, schimbarilor din partea competitorilor sau influentei din partea pietei financiare. Construirea unor relatii cheie cu cei din afara echipei sunt vitale, acestea permitand observarea rapida a oricaror schimbari la nivelul factorilor mentionati si de a raspunde in conformitate si la timp.

4Evalueaza eficienta echipei

Cand evaluezi eficienta echipei, trebuie sa iei in considerare trei domenii cheie:

- Performanta echipei: Aceasta implica evaluarea eficientei deciziilor luate si asigurarea ca produsele sau serviciile oferite sunt in conformitate cu standardele clientilor.

- Satisfactia echipei: Acesta este un obiectiv important care este adesea trecut cu vederea. Leaderii care permit ehipelor sa ia decizii si sa isi asume responsabilitatea actiunilor si ulterior a succesului sau esecului, ajuta membrii sa isi satisfaca nevoile individuale. In contrast, leaderii care se concentreaza doar pe output si ignora ambitiile si nevoile angajatilor genereaza frustrari in cadrul echipei.

- Adaptabilitatea echipei: Acesta este un alt factor care este de luat in seama atunci cand evaluezi eficienta echipei tale. Membrii unei echipe de succes invata din experienta si pe parcursul timpului pot anticipa raspunsurile si actiunile colegilor reactionand in concordanta pentru a le sustine actiunile. Lipsa adaptabilitatii duce la echipe ineficiente cu rezultate reduse.

5. Fii constient de factorii negativi

Acesti factori sunt problemele care pot impiedica echipele sa infloreasca si sa isi atinga obiectivele. Invidia si negativismul sunt unele dintre ele. Poti folosi o serie de tactici pentru a face fata acestor probleme eficient:

- Lauda membrii echipei pentru realizarile lor si subliniaza modul in care au contribuit la succesul echipei in trecut si continua sa o faca lucrand la noile proiecte. Aceasta atitudine va reduce riscul aparitiei invidiei atunci cand un nou membru talentat intra in echipa sau cand cineva este promovat.

- Unii oameni sunt mai pesimisti decat altii si tind sa vada jumatatea goala a paharului. Se reped sa scoata in evidenta neajunsurile echipei atunci cand se confrunta cu un proiect mai dificil. Pentru a putea face fata acestui tip de angajat, asigura-te ca evidentiezi realizarile echipei, succesul companiei sau al proiectului pana in acel moment si cum o viziune clara, o planificare eficienta si o forta de munca talentata vor garanta viitorul succes. Confrunta negativismul in mod asertiv pentru ca acest tip de atitudine poate cauza moralului echipei si reduce productivitatea. Negativismul este contagios.

 

Sursa: www.skillsconverged.com

Maria Cepan, Coordonator programe consiliere profesionala
Dynamic Human Resources

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.

Ok