• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1
Articole

10 moduri prin care te poti relaxa instant la birou

dreamstimemedium_29688434.jpg

Astazi, vom prezenta o problema  intalnita frecvent atat in randul organizatiilor locale cat si a multinationalelor, si anume stresul la locul de munca. Este cazul majoritatii angajatilor, indiferent de functia acestora, acestia manifestand diverse stari la birou, care le pot afecta concentrarea sau capacitatea de coordonare la nivel de echipa.

La ora actuala, cei mai multi angajati experimenteaza stari de stres sau nervozitate, fenomen care afecteaza atat la nivel personal, cat si la nivelul intregii companii. Astfel, managerii de HR din Romania, cei mai preocupati de starea de sanatate a angajatilor sai, implementeaza programe de well-being, menite sa aduca armonie, pace si echilibru colegilor sai, asa cum am putut observa si in cadrul editiei de anul acesta a Galei Work-Life Balance, organizata de Dynamic HR. Mai multe exemple de proiecte de well-being, implementate de companiile din Romania, gasiti aici.

 Dar ce putem face atunci cand nu implementam un anumit program sau timpul nu ne permite sa efectuam activitati prea complexe? Solutia propusa si incercata de noi consta in 10 activitati, care nu dureaza mai mult de 5 minute fiecare, dar care ne pot aduce un echilibru interior mai bun, scazand considerabil nivelul de stres al fiecaruia dintre noi.

1. Bea un pahar de apa

Aproximativ 75% din tesutul creierului uman este format din apa. Atunci cand nu consumi o cantitate suficienta din acest lichid, corpul si mintea vor fi acaparate de stres. Apa nu trebuie consumata doar atunci cand ti-e sete. Senzatia de sete apare atunci cand corpul este deja putin deshidratat.

Pentru a reduce nivelul de stres, tine mereu la indemana o sticla de apa si nu ezita sa o bei in cantitati cat mai mari.

2. Plimba-te putin

Atunci cand simti ca nu mai poti sau intampini probleme cu concentrarea, fa o mica plimbare. Vei beneficia de putin timp petrecut singur, de activitate fizica si vei putea sa iti aduni gandurile.

3. Scrie despre emotiile tale

Sa scrii despre emotiile tale, te poate ajuta mai mult decat crezi. Asternand o emotie pe hartie, aceasta poate deveni mai putin intimidanta.

4. Respira

Respiratia adanca poate ajuta, indeosebi, la scaderea tensiunii arteriale si a ritmului cardiac, ceea ce ajuta implicit la relaxarea corpului si la inducerea unei stari de bine. In cadrul audiobook-ului nostru Tehnici de reducere a stresului poti gasi un exercitiu pe aceasta tema.

5. Asculta o melodie relaxanta

Stim cu totii, nu toate birourile sunt locuri linistite in care te poti aduna, atunci cand se iveste un moment dificil. Este recomandat sa ai la indemana o pereche de casti, la care sa poti asculta cateva minute o melodie relaxanta. Un astfel de exemplu gasesti chiar aici.

6. Fii organizat

Teancuri de hartii, o gramada de agrafe imprastiate, post-it-uri peste tot biroul. Toate aceste contribuie la stres. Acorda-ti cateva minute pentru a-ti organiza biroul, lasand la indemana doar ceea ce ai nevoie.

7. Incearca aromaterapia

Cumpara in drumul spre birou un buchet de flori si aseaza-l chiar la tine pe birou. De fiecare data cand te simti stresat, miroase acel buchet. Parfumurile usoare, calmante te pot scapa de stres si anxietate, deoarece prin stimularea receptorilor de miros, se conecteaza o parte a creierului, responsabila de reglarea emotiilor.

8. Stretching

Cateva minute de intindere, chiar in fata biroului, te pot ajuta sa reduci tensiunea musculara si te poate ajuta sa te relaxezi intr-o zi de lucru stresanta.

9. Razi

Rasul este unul dintre cele mai bune moduri de a combate stresul. O doza de ras poate creste fluxul de sange si sporeste imunitatea. Poti citi un banc sau urmari un filmulet amuzant.

10. Vorbeste cu un prieten

Cand ceva te deranjeaza, te poate ajuta sa impartasesti acest lucru cu un prieten. De fapt, oamenii mai comunicativi tind sa fie mai fericiti, in general. In numai 5 minute, poti discuta cu un prieten la telefon sau cu un coleg de serviciu si te poti descarca sufleteste, eliberandu-ti gandurile.

Asadar, majoritatea oamenilor din ziua de astazi experimenteaza stresul. Cei mai multi alearga intre serviciu si casa, poate si facultate, intalniri de afaceri sau pauze cu prietenii. Intotdeauna, o provocare continua in a reusi sa terminam totul la timp. Cu toate acestea, cel mai important, este ca din cand in cand sa mai facem o pauza, sa ne gandim la noi si sa actionam in consecinta.

 

Alexandra Tudor, WLB Project Manager

Dynamic Human Resources

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok