• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1
Articole

De ce nu reusim sa ne pastram echilibrul in cele mai critice momente?

suit-673697_960_720.jpg

Directorul de marketing al unei companii de produse alimentare, prezenta la nivel global, a inceput sa se rasteasca la toti angajatii ce nu intruneau standardele dorite de el. Furia punea stapanire pe acesta imediat ce un angajat indraznea sa il contrazica. Insa, angajatii au inceput sa raporteze acest comportament total neadecvat al directorului departamentului de marketing.

Ceea ce ii lipsea directorului era echilibrul emotional - abilitatea de a-si mentine sub control emotiile negative cu scopul de a pastra eficienta chiar si in conditii de stres. Cu ajutorul echilibrului emotional, vei gasi modalitatile potrivite de a gestiona emotiile si impulsurile, chiar si in timpul unei crize.

 Auto-management-ul este un act de echilibru

Aceasta competenta este numita echilibru emotional, deoarece necesita un echilibru intre cele doua parti cheie ale creierului. Una dintre acestea este centrul executiv, acolo unde luam decizii, planuim si invatam. Este situat in spatele fruntii, in cortexul prefrontal. O cale a creierului nostru merge catre centrul emotional, situat aproximativ intre urechi, unde amigdala reprezinta „radarul” creierului in cazul unei amenintari.

Amigdala scaneaza, in mod constant, pentru a vedea daca suntem in siguranta. In cazul in care aceasta gaseste o amenintare, ea o deturneaza sau preia controlul cortexul prefrontral. In timpul acestei actiuni, ea este cea care ne spune ce sa facem. Amigdala ofera o imagine neclara asupra a ceea ce se intampla. Mai degraba, va oferi sentimentului de siguranta, va face judecati anticipate si ne va conduce la actiuni si obiceiuri ce tin de copilarie si nu mai sunt general valabile.

Atunci cand amigdala preia controlul are loc o reactie emotionala foarte puternica, de furie sau teama, care apare la scurt timp. Insa mai tarziu, incepi sa te gandesti ca nu ai fi procedat in acel mod.

De ce echilibrul conteaza pentru lideri?

Stiinta cognitiva afirma faptul ca atata timp cat esti mai suparat, cu atat mai putin te poti concentra pe lucrurile importante. O deturnare emotionala saboteaza capacitatea de a lua decizii bune sau de a reactiona intr-un mod corespunzator. De asemenea, emotiile, fie ele pozitive sau negative, se transmit de la liderii grupului catre membrii grupului. O cercetare realizata la Yale School of Management arata faptul ca atunci cand liderul grupului are o stare pozitiva, aceasta se transmite si catre membrii grupului, iar echipa devine mai buna. In mod similar, starea de spirit negativa a unui lider face ca membrii echipei sa devina mai negativi, iar performantele acestora sa scada.

Conteaza daca un sef se rasteste asupra unui angajat? Cu siguranta, da. Cercetarile arata ca angajatii isi amintescu mult mai clar interactiunile negative pe care le-au avut cu sefii lor, fata de cele pozitive. Dupa astfel de interactiuni negative, angajatii tind sa fie demoralizati si nu vor mai vrea sa aiba de a face cu sefii lor.

„Am facut cercetari cu peste 1000 de directori din lumea intreaga, directori generali, membri ai board-ului executiv, lideri de top, cu privire la caracteristicile celor mai buni lideri. Raspunsul numarul unu a fost sa ramai calm si adunat. Intr-o criza, sa fii capabil sa iti gestionezi propriile emotii si sa ramai calm, fii capabil sa creezi o insula de securitate si nu raspandi tensiunea in jurul tau.”, afirma George Kohlrieser.

stones-1586686_960_720.jpg

Cum dezvolti echilibrul emotional?

Vestea buna este ca atunci cand amigdala incepe sa aiba un impuls emotional, ea transmite semnalul catre cortexul prefrontal, care adesea nu il poate administra foarte bine. Putem spune: „Nu trebuie sa fiu suparat sau sa imi fie teama acum. Pot face ceva mai productiv!”.

Exista o modalitate prin care am putea consolida capacitatea de a gestiona emotiile perturbatoare. Foloseste-ti constiinta de sine. Observa atunci cand incepi sa pierzi si pregateste-te sa intervii. Desigur, pentru a interveni la timp in cazul unei situatii de criza este nevoie de timp si practica. Practica in care sa reformulezi tot ceea ce se intampla in jurul tau, intr-un mod in care sa te ajute sa ramai calm chiar si in conditii de stres. Si exista si cateva metode pentru aceasta, precum: relaxarea profunda, mindfulness, meditatia.

Asadar, pastreaza-ti echilibrul chiar si in cele mai critice momente ale vietii, indiferent ca este vorba de job sau viata personala, caci doar asa vei reusi sa treci cu bine prin toate provocarile pe care le intalnesti.

Doar asa, vei deveni mai bun pe zi ce trece, te vei dezvolta atat pe plan profesional, cat si pe plan personal, vei un lider pentru toti cei din jurul tau!

Sursa articol: www.linkedin.com

Sursa foto: www.pixabay.com

 

Alexandra Tudor, WLB Project Manager

Dynamic Human Resources

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok