• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1
Articole

Pune timpul la dieta pentru sanatatea si starea ta de bine

young woman 2194038 1920

Dietele sunt mai la moda ca oricand. Daca intrebi in jurul tau, cu siguranta, mai mult de jumatate dintre cei intrebati iti vor spune fie ca au tinut dieta, fie ca se afla chiar atunci intr-una, fie ca intentioneaza sa se apuce de una cat se poate de curand. Si partea cea mai interesanta atunci cand vine vorba de dieta este aceea ca, in 99,99% din cazuri, ne gandim la mancare.

Va propun azi sa schimbam putin (mai mult) perceptia si sa privim dieta ca fiind de fapt...ceea ce si este. O schimbare in modul nostru de gandire. Pentru ca este acolo, in modul in care noi gandim, ceea ce ne influenteaza si ne determina alegerile pe care le facem secunda de secunda. Este acolo unde facem primul pas catre destinatiile la care ajungem in viata. Si este tot acolo locul unde, daca alegerile ni se intorc impotriva, trebuie sa schimbam pentru a obtine rezultate diferite.

Iar pentru ca tot ce facem sau nu facem mai ales este legat de timp, va propun azi, o dieta a timpului in 5 pasi.

Toata viata noastra reprezinta un continuu sir de alegeri. Si, indiferent de rezultatele pe care acestea le genereaza, un lucru este cat se poate de sigur si dovedit - fie bune, fie rele, alegerile noastre iau timp. De aceea, am putea face prima si cea mai buna alegere. Aceea de a alege sa ne oferim timpul de care avem nevoie pentru a fi sanatosi si a ne simti bine!

Pe locuri, fiti gata, start:

Pasul 1: Schimba perspectiva de la ''Nu am niciun pic de timp'' la ''este timp de facut, timp se gaseste.''

Ne uitam intotdeauna la altii care, nu stim cum, dar sigur ca printr-o minune complet inaccesibila noua, au timp sa se ocupe de ei. Sa mearga la sala, sa mediteze, sa se plimbe prin parc, sa mearga la un curs de dans sau sa isi pregateasca pachetul pentru masa de la birou in asa fel incat sa nu fie nevoiti sa rontaie tot ce prind, sa comande junk-food sau sa sara peste mese. Si, in tot acest timp, mentinandu-si o stare pozitiva si avand mereu un zambet pe fata. Oare, cum se pot produce toate aceste ''minuni''? Simplu! Negandindu-se ca au alta alegere. Una de obicei mai proasta de genul: hai sa mai dorm o ora decat sa ma duc la sala, e mai importanta aceasta discutie telefonica decat sa imi pregatesc masa pentru a doua zi mai arunc un ochi pe caculator sau la televizor, etc. Rezultatul? Firesc, nu am timp sa... Asa ca schimbarea de perspectiva este aceea in a ne prioritiza si analiza alegerile, pornind de la premisa ca noi facem timpul, ci nu invers. Iar daca acesta se dovedeste insuficient, sigur este pentru ca noi il facem sa fie asa prin modul in care decidem mai intai sa il privim si apoi sa il folosim.

Pasul 2: Planifica si foloseste-ti creativitatea pentru a-ti administra mai bine timpul

Acest pas vine firesc, decurgand din primul care, odata integrat in sistemul nostru de gandire, determina actiunea: planificarea. De la momentul in care te trezesti, pana la cel in care mergi la culcare.

Poate parea ceva rigid, plictisitor sau greu de facut, gasindu-se scuza ca nu poti controla totul la minut si secunda. Intrebarea mea este: de ce aceasta metoda merge in ceea ce priveste munca ta si nu se poate dovedi la fel de functionala in privinta a ce ai mai important? Sanatatea si starea ta de bine. Foloseste asadar abilitatile de rezolvare a problemelor si de time management pe care le-ai deprins in mediul profesional si aplica-le pentru a-ti eficientiza timpul si a-l folosi constructiv, gasindu-ti timp pentru activitati sanatoase si pentru niste...vitamine

Pasul 3: Invata sa spui NU

Daca facem un exercitiu de sinceritate, recunoastem ca nu toate sarcinile sau lucrurile pe care ni le-am asumat intr-o zi vin dintr-o inepuizabila placere. Evident, sunt lucruri pe care trebuie sa le facem si lucruri pe care trebuie sa le facem doar pentru ca asa ne-am obisnuit. Si, in special, hai sa fim din nou cinstiti, ne este mult mai usor uneori sa spunem da, decat nu. Chiar daca aceasta usurinta se intoarce imediat impotriva noastra, consumandu-ne timpul pe care am putea foarte bine sa il folosim strict pentru a ne fi noua bine. A spune nu se dovedeste una dintre cele mai eficiente metode de a gasi timp. Si, pe masura ce o facem, ne vom gasi simtindu-ne brusc ca si cum o mare greutate ni s-a luat de pe umeri. Nu toate cererile se cer indeplinite si nu toate sunt necesare. Asta nu ne face nici lipsiti de empatie, nici inutili si nici rauvoitori. Insa ne facem sigur sa constientizam ca prima nevoie si prima necesitate suntem noi insine pentru ca nimeni si nimic nu are nevoie de tine mai mult decat tu insati/ insuti!

Pasul 4: Invata sa delegi

Lipsa perfectionismului nu te va ucide, insa perfectionismul cu siguranta o va face. Sunt atatea lucruri care ne provoaca stres si ne aduc la epuizare, iar unele dintre ele sunt cauzate chiar de noi.

Stiu cum este. Iti doresti sa ai control complet, sa faci totul sa iasa perfect, indiferent de cat efort depui si cat timp aloci. Si niciodata nu este suficient de perfect, nu-i asa? Iar standardele tot cresc, pe masura ce timpul tau se ingusteaza si dispare si sanatatea ta odata cu el. Este natural sa nu facem totul si sa nu controlam totul. Ar fi ciudat si daunator daca am face invers. Iar de la perfectionsim, lipsa increderii ca nimeni altcineva nu poate sa faca ca noi, se ajunge atat de usor la sindromul ''nu am timp'' si, fara sa iti dai seama, la tine epuizat si bolnav. Investeste timpul in mod inteligent si instruieste-i pe cei carora le delegi sarcinile. Restul va fi responsabilitatea lor sa faca treaba cat se poate mai bine, iar experienta arata ca acestia intr-adevar se straduiesc sa isi indeplineasca sarcinile cat mai bine, caci, in definitiv, cata incredere investesti, atatea rezultate bune vei si primi inapoi. Aceasta metoda este la fel de indicata atat la munca, cat si cu membrii familiei.

Pasul 5: Renunta la mandria de a fi prea ocupat(a) ca sa ai timp

Ne sunt tuturor familiare expresiile: ''imi pare rau, dar nu am timp'', ''am agenda incarcata, hai sa o lasam pentru peste 2 saptamani'', ''doar 5 minute ca nu am timp mai mult'', etc.

Si, daca tot suntem sinceri unii cu ceilalti si mai ales cu noi insine, cultura de tipul ''nu am timp, inseamna ca sunt important'' si-a pus mai mult sau mai putin amprenta asupra noastra, suficient cat sa ne faca sa ne simtim putin mandri ca timpul ne lipseste. Asa ca ce poti face pentru tine este sa convertesti aceasta mandrie, spunand ''nu sunt ocupat(a)'' si actionand ca atare. Sau impunandu-ti regula: niciodata nu sunt prea ocupat(a) pentru sanatatea si starea mea de bine!

Astfel, esti cel care preia controlul asupra vietii sale. In acest sens, o buna tehnica este aceea de a-ti nota intr-un jurnal gandurile, aceasta ajutandu-te sa devii mai concentrat(a), sa faci diferenta intre adevaratele probleme si prioritati si cele false, sa iti procesezi emotiile negative si sa-ti pastrezi o perspectiva echilibrata asupra muncii si vietii tale.

Iti urez sa nu iti lipseasca niciodata timpul pentru tine si astept sa imi spui cum s-a schimbat viata ta odata cu parcurgerea acestor pasi si, mai ales, care este acum perceptia ta despre timp si propria-ti stare de bine.

Studiaza oferta noastra si vezi cum te mai putem ajuta.

Nu uita. Ne putem vedea in curand la Stress Break Workshop

 

Simona Nicolaescu

Antreprenor Dynamic HR, trainer, coach, well-being visionary

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok