• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1
Articole

Cum iti poti reduce stresul, prin respiratie

woman-570883_960_720.jpg

Terapia respiratiei este o forma de respiratie constienta care te va invata cum sa respiri pe deplin si sa iti imbogatesti mai mult oxigenul in creier si in organism. Printre beneficiile terapiei se numara:

  • preluarea controlului asupra vieții tale;
  • reincarcarea bateriilor;
  • reducerea stresului, anxietatii si durerii;
  • concentrarea atentiei pentru a avea mai multa pasiune pentru ceea ce conteaza cu adevarat;
  • relaxare si un somn mai bun;
  • recuperarea dupa traume;
  • a deveni mai constient de corpul tau si a te simti bine in pielea ta;
  • a te simti mai linistit si conectat.
De asemenea, te ajuta sa te retragi din reactiile emotionale si sa accesezi inteligenta corp-minte pentru a putea stabili noi modele si raspunsuri in viata ta. Ofera o mai mare libertate de exprimare si o legatura cu adevaratul tau sine, precum si un sentiment general de imputernicire personala. 

Respiratia este unul dintre cele mai puternice instrumente de care dispunem pentru autoreglementare, generare de energie si sanatate generala. Chiar daca inspiri si expiri, puterea respiratiei poate fi evaziva pentru multi dintre noi. "Ne-am diminuat capacitatea [pentru respiratie] atat de mult incat folosim doar partea superioara a plamanilor - abia reusim sa ne apropiem", spune Belisa Vranich, psiholog.

Studiile au demonstrat impactul fenomenal pe care constientizarea respiratiei il poate avea asupra sanatatii si bunastarii noastre. Respiratia constienta poate scadea tensiunea arteriala si poate ajuta la crearea unui sentiment de usurinta si calm prin aprinderea sistemului nervos parasimpatic. Poti urmari un tutorial al acestei practici de respiratie aici. Stresul redus este, de asemenea, un multiplicator al beneficiilor pentru sanatate. Stresul este un factor semnificativ in progresia bolii autoimune si lipsit de instrumentele de auto-reglementare, multi oameni sufera de insomnie, anxietate si atacuri de panica.

Pentru a intelege efectul pe care il are respiratia asupra corpului, este important sa recunosti nuantele sistemului nervos autonom, sistemul corporal care reglementeaza organele interne, instinctele si alte functii primare, de obicei in afara constientizarii constiente. Acest sistem are doua functii de control, sistemul nervos simpatic si parasimpatic. Cand respiratia este scurta si rapida, hormonii de stres dau lovituri de viteza - genul de unelte care au spus initial: "Un tigru ma urmareste, trebuie sa fug!".

Astazi, mai multi factori de stres, cum ar fi: "Trebuie sa trimit acest email inainte de deadline." taxeaza sistemul nostru, lasandu-ne epuizati, fara puteri. Suferim de burnout si avem nevoie de practici care sa contribuie la ingrijirea noastra interioara - sistemul nostru nervos parasimpatic. Sistemul nervos parasimpatic este modul nostru de „odihna si digerare”, care ajuta la scaderea ritmului cardiac si a tensiunii arteriale, initierea unei stari de calm.

Cand utilizam respiratia cu pricepere, putem sprijini sistemele simpatic si parasimpatic, asigurand raspunsuri fiziologice sanatoase. Diferitele practici de respiratie pot aprinde diferite stari - fie pentru cresterea energiei, fie pentru relaxarea corpului. Ne putem controla starile emotionale si putem activa sistemele parasimpatic sau simpatic, in functie de ceea ce avem nevoie si de modul in care ne simtim. Anxietatea, somnul slab si stresul sunt factori semnificativi in conditiile de sanatate cronica - toate acestea putand fi imbunatatite prin atentia disciplinata la respiratie.

Cheia pentru o respiratie buna este constientizarea. Respiratia constienta ca practica activa este extrem de benefica si ne poate ajuta sa gasim un teren solid, sa restauram energia si sa cream ritualuri sanatoase care sa ne serveasca pentru anii urmatori. 

Workshop-ul „Tehnici de respiratie” poate fi un punct de sprijin in calea catre o respiratie corecta si constienta, care sa te ajuta sa iti reglezi nivelul de stres si sa te calmezi de fiecare data cand apare o situatie tensionata in viata de zi cu zi. Poti solicita mai multe informatii la adresa de email [email protected] sau la numarul de telefon 0724088400.

Alexandra Tudor, WLB Project Manager

Dynamic Human Resources

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic